معرفی رشته مدیریت کسب‌وکار (MBA)

بی شک برای رسیدن به سطح مطلوبی از زندگی و آسایش، نیازمند سازمان های اقتصادی، اجتماعی، تولیدی و خدماتی با کیفیت هستیم. موفقیت سازمان ها و ارتقاء کیفیت مستمر آنها در گرو توان، دانش، مهارت و اندیشه مدیران آنها است. بهبود مدیریت به بهبود بهره وری منجر شده و از همین راه است که امکان بهره مندی بیشتر از ظرفیت ها فراهم می شود.
تحقق چنین هدفی مستلزم تربیت مدیران آینده نگر، اخلاق مدار، مجهز به دانش روز، مسلط بر ابزارهای مدیریتی و البته با احساس مسئولیت اجتماعی درخور است.
این نگاه از ابتدای قرن بیستم، باعث شد تا در کشورهای پیشرفته و صنعتی تاسیس دوره های کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار (MBA) مورد توجه قرار گیرد. اولین دوره این رشته در مدرسه کسب‌وکار تاک (TUCk School of Business) و مدرسه کسب‌وکار دانشگاه هاروارد (Harvard University) شکل گرفت و دیری نپایید که تشکیل دوره های MBA در سایر کشورها گسترش یافت. پای این دوره در دهه 50 شمسی با مرکزی به نام ((ICMS  Iran Center for Management Studies و با همکاری دانشگاه هاروارد در ایران باز شد. اگرچه گسترش و توسعه این دوره در ایران با فراز و نشیبهایی همراه بوده لیکن از سال 1379 که براساس مصوبه شورای عالی برنامه ریزی وزارت عتف این دوره در دانشگاه صنعتی شریف به اجرا درآمده، تاکنون از گسترش کمّی خوبی برخوردار است.
دانشگاه علم و فرهنگ نیز به عنوان بزرگترین دانشگاه غیرانتفاعی کشور از سال 1386به پذیرش دانشجو در رشته مديريت اجرايي و مدیریت کسب‌وکار با دو گرایش استراتژی و رفتار سازمانی و منابع انسانی پرداخته است و تاکنون دهها فارغ التحصیل داشته که بعضاً تحصیل خود در مقطع دکتری را در دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی ادامه داده یا بازار کار را با موفقیت انتخاب کرده اند.
دانشگاه علوم و فرهنگ با تکیه بر توان اعضای هیات علمی گروه MBA و اساتید مدعو همچنین انگیزه و تلاش دانشجویان خود، رسیدن به قله های موفقیت و اعتبار را دور از انتظار نمی داند. امید که با همت و همکاری هم، هرچه سریعتر و بهتر این مسیر طی شود.

کاتالوگ معرفی رشته مدیریت کسب‌وکار (MBA)

دکمه بازگشت به بالا